כמעט כל מי שיש ברשותו גינה עם דשא מכיר את שגרת הטיפול המייגעת שיש להקפיד עליה על מנת לשמור על הדשא ירוק ומטופח: החל מממטרות ומחשבי השקיה ועד לדישון וגיזום. למעשה קיימים סוגים רבים ושונים של דשאים שלכל אחד יש תנאים אופטימאליים שונים.

לדוגמה, דשא מסוג "דרבן גראס" הוא דשא שאמנם רגיל לאקלים חם, אך עמיד במיוחד בתנאי צל ולכן אפשר להגן עליו באמצעות סוכך או פרגולה. דשאים מסוגים אחרים יכולים לגדול הן בתנאי שמש מלאה והן בתנאי חצי צל.

לכל זאת יש להוסיף כמובן את חשיבות החיסכון במים והמגבלות שמוטלות על השקיה בשעות היום, וכאשר הדשא מוצל על ידי סוכך זרועות רחב או אפילו פרגולת אלומיניום סנטק, הרי שהאידוי ממנו בשעות היום פוחת מכיוון שהוא חשוף לפחות קרינת שמש ישירה.

הצללה יעילה גם לדשא סינטטי

במצב עניינים זה בו נדרשת תחזוקה לא מועטה עבור דשא טבעי, דשא סינטטי עשוי לספק לחלק מן האנשים פיתרון נוח יותר: הדשא הסינטטי מגיע במבחר גדול של גווני ירוק – כחלחל או אפילו קצוות צהובים (על מנת לדמות את היובש של דשא אמיתי), אינו דורש כמעט תחזוקה וניתן להשיג דגמים מיוחדים שלו המיועדים לדריכה מרובה ואפילו בולמים נפילות.

תכונות אלו הופכות את הדשא הסינטטי לפתרון מושלם עבור משפחות עם ילדים הרוצים לשחק משחקי כדור מבלי לחשוש מפציעות מיותרות. בנוסף לזאת ושלא כמו בעבר, בדשא הסינטטי מהדור האחרון כבר אין הכרח להשתמש בכדוריות גומי או מילוי חול…

מבחינת הצללה, למרות שלדשא מלאכותי יש מקדם הגנה בפני קרינת UV, הוא עדיין יקלוט קרינת חום ויפלוט אותה חזרה אל פני השטח בימי הקיץ החמים.

עם זאת, החומר הסינטטי שבתוכו (לרוב פוליאתילן) אינו אוגר את החום ולמעשה מפזר חלק מקרינת האינפרא אדום חזרה אל האטמוספרה, כך שהדשא מתקרר מהר יחסית ואין הדבר דומה למשל להליכה על חול או כביש אספלט רותח…

לסיכום, אם אתם מתכננים לשבת על דשא רגיל או אפילו דשא סינטטי גם בעונות החמות ורוצים להיות כמה שפחות מוגבלים מבחינת שעות היום, בהחלט אפשר לשקול להתקין סוכך או פרגולה מעל לדשא. הסוכך יכול להיות כמובן גם סוכך מתקפל, כך שבימים חמים פחות תוכלו עדיין ליהנות מהשמש ומהישיבה על הדשא.