פרויקטי בנייה רבים ברחבי הארץ הגדילו את כמות מרפסות השמש. עובדה זו העירה את שוק הסוככים. סוככים היום משמשים לא רק להגנה טבעית אלא הם מוצר עיצובי ומסוגנן לכל דבר, הנותן אופי ויופי למרפסת, לחלונות הבית, לחצר וגם לחניה.

בשוק זה בו החברות מתחרות על ליבו של הצרכן תוך ניסיון לספק סוגים שונים של הצללות החל מקירוי גבס, פרגולות ורשתות הצללה. למצוא חברת פרגולות המתמקדת בסוככים בלבד מעיד על האיכות והרמה המקצועית שלה.

"עיקר הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים וכאלו שמכירים אותנו, את העבודה שלנו וממליצים עליה לכל מי שרק יכולים", כך אומר לנו רוני בר, מנכ"ל צללית. "השילוב בין מוצרים איכותיים, מקצועיות ושירות מעולה ללקוח מוכיח את עצמו".

מבחר האפשרויות בתחום הולך וגדל – ניתן לבחור בין סוגים של סוככים (קבוע, מרקיזה, זרועות ועוד),  אופן פתיחת הסוכך ממונע או ידני. מגוון הצבעים שיתנו אופי ויופי לכל מפתח. רוני בר מנכ"ל חברת "צללית סוככים בע"מ" בעל למעלה מ- 25 שנות ניסיון בתחום הסוככים, נותן טיפים לבחירה נכונה של סוכך.

מטרת הסוכך ומיקומו – היכן תרצו למקם את הסוכך? בחזית העסק, בבית: מעל חלון, לקירוי החצר או המרפסת, להגן על הרכב חניה לרכב?

לכל סוכך יתרונות משלו: סוכך זרועות מתאים לקיץ, סוכך קבוע אינו מתקפל ומתאים בעיקר לחורף. ניתן למצוא גם סוככים המתאימים לכל עונות השנה.

סוגי הסוככים הקיימים והיתרונות בכל אחד

סוכך זרועות – סוכך מתקפל המותקן באמצעות זרועות אל חלד. בבואכם לרכוש סוכך זה וודאו כי הזרועות מיוצרות מחומרים איכותיים במיוחד ומגיעות מחברה בעלת תו תקן. סוכך זרועות מתאים לעונת הקיץ. בעת גשמים ורוחות יש לסגור את הסוכך ע"מ להימנע משבר או פגיעה בסוכך.

מרקיזה – סוכך מתקפל וצורתו רבע עיגול. סוכך המרקיזה מהווה פתרון דקורטיבי יעיל להצללה, קירוי ולקבלת פרטיות. נפוץ בקירוי מרפסות.

סוכך חלון מיועד לחלונות ומפתחים בעל זווית הפעלה בין 0 ל 180 מעלות. נפתח ונסגר על ציר. כאשר סגור, מצליל את האזור הפנימי במקום בו מותקן ונותן מענה במקרה בו חסר תריס, מוצר נהדר בפשטותו וביעילותו.

סוכך קבוע עשוי שילדת מתכת או אלומיניום ללא אפשרות פתיחה סגירה או שינוי זויות. מגיע במגוון דגמים. הסוכך מותאם לכל עונות השנה. לרוב ניתן למצוא אותו בבתי עסק, עונה על מטרה כפולה- שילוט והצללה.

סנטק – סוכך יוקרתי וחדשני בעל יכולת לעמוד בכל מזג אויר, סוכך מסוגנן ומעוצב מגיע עם תאורת לדים מובנית ומערכת הפעלה. סוכך הסנטק הגיע לארץ בשנתיים האחרונות וניתן למצוא אותו אצל מתחרים בודדים בשוק.

מערכת הפעלה – כן או לא?

פתיחה וסגירת הסוככים מתאפשרת כאשר מגלגלים את הסוכך ידנית ע"י במנואלה. אופציה נוספת היא פתיחה חשמלית באמצעות שלט או כפתור (מנוע רגיל/ אלחוטי).

אם בחרתם במנוע בדקו היטב מי ייצר אותו. מערכת ההפעלה של סומפי ידועה באיכותה. טרם הקניה בדקו האם החברה מוכרת כ"אקספרט של סומפי".

אביזרים נלווים – ישנם סוגי סוככים להם ניתן להוסיף אביזרים נלווים:

  • מארז הגנה לסוככים מסוג זרועות – "קסטה" – קופסא המגנה על הסוכך וסוגרת אותו הרמטית; או "גגון"- גגון מיוחד המגן על הסוכך מפני פגעי מזג האוויר.
  • חיישן רוח לסגירה אוטומטית בעת רוחות.
  • מסך קידמי המאפשר ירידת מסך בד בחזית הסוכך.

בד – ישנם שני סוגים בדים עיקריים בהם משתמשים בסוככים –

שמשונית (PVC) – בד פלסטי גמיש מספק הגנה מלאה ממים. עמיד לתקופות זמן ממושכות. בשוק ניתן למצוא מספר חברות המספקות בדי שמשונית לסוככים המומלצת מבניהם הינה תוצרת קיבוץ העוגן.

דראלון – בד אקריליק פבריק מצופה טפלון. מגיע במגוון אדיר של גוונים, צבעים ודוגמאות. מעבר לעיצוב ולסגנון חשוב לוודא את איכות הבד ועמידותו. הבדים של "סאטלר" האוסטרית  בעלי תו תקן iso.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים סוכך – תאמו פגישה עם סוכן, לרוב הפגישות אינן כרוכות בתשלום או התחייבות מצדכם, קבלו הצעה טובה ותיהנו מסוכך איכותי לאורך זמן. 

לשאלות נוספות בתחום מומלץ להתייעץ עמנו ולקבוע פגישת ייעוץ חינם.