מאמר אורח

רהיטי גן מהווים מוצר מיוחד במינו שאמור להפגיש בין שני עולמות – מצד אחד, רהיטי גן מעניקים נוחות בישיבה ואמורים להיות מפנקים בדיוק כמו ריהוט סטנדרטי בבית.

אך מצד שני, הצפי הוא שהם יתאימו בצורה אופטימלית לסביבה בגן של כל בית או אפילו דירת קרקע. בנוסף, ריהוט גן משמש פעמים רבות להוספת שימושיות למרפסות שמש. אך על מנת להעניק שרידות גבוהה לריהוט זה, יש ליצור את התנאים האופטימליים לשימורם.

מאילו נזקים יש לשמור על ריהוט הגן?

בגלל שריהוט הגן נמצא באוויר הפתוח, הוא כבר הרבה יותר חשוף לפגיעות שונות שלא אקטואליות עבור ריהוט פנים רגיל. בין הנזקים שהכי מאיימים על ריהוט גן ניתן למצוא את איתני הטבע: במקרים של גשם בלתי צפוי הריהוט יכול להירטב לגמרי.

גם בחודשי הקיץ יש לא מעט אתגרים, השמש הקופחת נוטה לגרום לדהייה של חומרים רבים, בין אם סינטטיים ובין אם טבעיים. כמו כן, ראטן גם עשוי להתפרק לאחר חשיפה ארוכה לטמפרטורות קשה. תנאי מזג האוויר בישראל באופן כללי יוצרים עומס על כל גוף וכל חומר, ועל מנת ליצור את תנאי השימור האופטימליים, חשוב לנקוט באמצעים שונים להגנת הריהוט.

מאפיינים של ריהוט גן איכותי

מלבד החשיבות של מיגון ריהוט גן מפני איתני הטבע, כדאי לרכוש מלכתחילה מוצרים איכותיים שהינם עמידים בפני גשם לפחות. החומר הפופולרי ביותר, המאפשר גם ליצור ריהוט גן מרשים ויפה וגם להיות עמיד בפני גשם ובלייה – הראטן, שזה למעשה מין של עצי דקל, שסיבי עליו עושים את הריהוט.

ככל שהסיבים עבים יותר – כך החומר עמיד יותר בפני בלייה. בגלל שיש כ-600 מינים של דקל שנכנסים לקטגוריית ראטן, ניתן למצוא גם הרבה סוגי חומרי בסיס לריהוט גן.

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש ריהוט גן העשוי ראטן סינטטי, משום שהוא עבר השבחה מלאכותית המאפשרת לשמור על המראה הראשוני של הריהוט לאורך זמן. בין החומרים הנוספים שמהם ניתן ליצור ריהוט גן איכותי ועמיד – עץ ואלומיניום, אך רבים מסכימים כי לראטן יש מראה יותר אסתטי וחם, בשל החמימות שלו.

מיגון חיצוני של ריהוט הגן

חלק מנזקי הטבע ניתן למנוע באמצעות אבזור נוסף של שטח הגן או המרפסת. למשל, באמצעות התקנת סוכך או פרגולה מעל המקום שבו נמצא הריהוט ניתן להגן עליו גם מהגשמים וגם משמש חזקה, וכן ליצור תנאי ישיבה נוחים יותר עבור דיירי הבית ואורחיהם.

ובאמצעות בחירה של פתרונות מותאמים ומוקפדים העשויים ומעוצבים על ידי חברה מקצועית בתחום, ניתן גם לתרום למראה החיצוני הכללי של הבית, מה שעשוי אפילו להעלות את ערכו, משום שאבזור של שטח מסוים לשימושים מגוונים (ישיבה של אורחים, ברביקיו, חצר משחקים לילדים וכו') מאפשר לנצל בצורה אופטימלית את השטח הקיים של הבית.

כיסויים ומגנים אופטימליים

באמצעות כיסוי של ריהוט הגן גם בשעות הלילה בקיץ וגם בעת האחסון בחורף, ניתן להאריך את תוחלת החיים של המוצרים בצורה משמעותית, לכן מומלץ לרכוש כיסויי וריפודים העשויים מהחומרים האיכותיים ביותר, כגון אוליפן.

בעזרת תחזוקה נכונה וכיסויים נכונים, רהיטים מראטן יכולים לשרת לאורך שנים ארוכות. לקבלת ייעוץ מקצועי בדבר רכישות נכונות של ריהוט גן ואמצעים לתחזוקתו, מומלץ לפנות לחברות מקצועיות המספקת מגוון שירותים בתחום זה.