מאמר אורח מאת צוות אתר ״המקצוענים״

כבר השקעתם בדשא בגינה, בחיפוי המתאים, בצמחיה המועדפת עליכם ובמערכת השקיה. כל מה שנותר על מנת ליהנות מהחצר שלכם הוא לתת את הטאצ' הסופי.

מקום תחת השמש

דבר ראשון שכמעט חובה בכל גינה הוא פרגולה. מקום לשבת בסוף היום ולהירגע מלחץ העבודה וטרדות החיים, פינה מוצלת בחוץ לשתות בה את הקפה של הבוקר ולקרוא עיתון בשבת.

אמנם כיום ישנן פרגולות מאלומיניום שכמעט ואין צורך לתחזק והן נשמרות במצב טוב לאורך שנים ארוכות, אולם צרכנים רבים וגם מתקיני הפרגולות מדווחים כי העץ נשאר חומר גלם פופולארי, על אף שלרוב הוא יקר יותר, יש צורך בשימון וצביעה מדי כמה שנים ובבדיקת עיגון הפרגולה.

הדבר החשוב ביותר עליו יש להקפיד בעת התקנת הפרגולה הוא בניית היסודות והבסיס. הפרגולה צריכה להיות מונחת על גבי יציקת בטון וברזל. אם בחרתם להתקין סוכך תלוי הוא צריך להיות מורכב על גבי כבלי פלדה המיועדים לשאת עומס רב.

טווח המחירים בבניית פרגולה משתנה בהתאם לסוג הפרגולה, החומרים בהם משתמשים והתוספות השונות כגון עיטורים בעץ ושילובים נוספים כגון אבן או צמחים מטפסים.

עלו על הסיפון

דק: פעמים רבות בניית הפרגולה אינה שלמה ללא רצפת הדק. גם פה התמחור נובע ממספר רכיבים כגון סוג העץ הנבחר (האפשריות המוכרות והנפוצות הן איפאה, קומרו, אורן). אופציה נוספת היא בניית דק סינטטי. בדומה להקמת פרגולה גם פה השלב הקריטי הוא בניית היסודות והקיבוע לאדמה. את הקורות הטמונות באדמה יש לצפות היטב בזפת אחרת יירקבו במהרה.

גם את הריהוט לחצר ניתן להרכיב מעץ וככה להרכיב פינה שלמה בעלת מראה טבעי ונעים. את הריהוט ניתן לשייף מדי פעם על מנת לחדש את הריהוט, וכן להגן עליו במריחת שמן או בכיסוי בחורף. כיום בשימוש בסוג עץ מתאים ובתחזוקה לא מסובכת ניתן ליהנות מריהוט העץ לגן במשך שנים ארוכות.

פינת הבילוי האולטימטיבית לילדים

בית על העץ: אחרי שדאגתם לעצמכם לפינה הגיע הזמן גם לפנק את הילדים. בית על עץ הוא הלמבורגיני של הילדים, החלום הרטוב. יש נגרים שמומחים לעניין ומרכיבים בתים כאלו כולל סולם. אם יש לכם אבל לא עץ ניתן להרכיב גם בית כזה על הקרקע בעלות נמוכה בהרבה.

נדנדה: במקום ללכת עד גן השעשועים הקרוב ולחכות שעות בתור עד שהילדים האחרים יסיימו את הסיבוב שלהם, בעלות לא גבוהה להרכיב נדנדה בחצר.