מאמר אורח

לא משנה אם זו השמש היוקדת או הגשם משמיים, כשאתם עומדים ליד דלת כניסה ומחפשים את המפתחות לפתוח אותה, או ממתינים שם בחוץ שבעלי הבית יפתחו לכם את הדלת. ממש לא נעים לעמוד ליד דלת סגורה כשאין הצללה. איך אפשר להפוך את הרגעים האלו לנעימים יותר?

מי לא מכיר את הסיטואציה הבאה: הגעתם הביתה, הילד הקטן על הידיים, יד שמאל עמוסה בקניות שעשיתם בדרך הביתה, התיק ובו מפתחות הבית, על הכתף, ולפני שהספקתם להוציא את המפתח מהתיק, שבר ענן ומבול.

ככה כמו שאתם, אתם צריכים לפשפש בתיק ולחפש את המפתחות לדלת הכניסה. נרטבים עד לשד עצמותיכם ומסננים בין השיניים: "למה עדיין לא התקנו סוכך מעל דלת הכניסה?". ואולי יצא לכם כבר להגיע לבית של חבר או בן משפחה, לצלצל בפעמון ולהמתין תחת שמש יוקדת או גשם זלעפות עד שמישהו מבני הבית יפתחו לכם את הדלת? לא נעים.

איזה פתרונות הצללה לדלת הכניסה קיימים בשוק?

האפשרויות רבות ומגוונות וניתן לבחור סוככים קבועים או מתקפלים, מבד או מזכוכית ועוד. כל אחד יכול לבחור בהתאם לעיצוב הרצוי ולתקציב המצוי. ברובן של הבחירות משיגים שתי ציפורים בסוכך אחד: גם הגנה מפגעי מזג האוויר לדלת כניסה מעוצבת, וגם הגנה על העומד בפתחה.

סוככים קבועים: מדובר בסוכך קבוע ללא זרועות גמישות, סוכך שזווית ההתקנה שלו קבועה והשימוש בו אינו גמיש, ולא ניתן לקפל אותו. סוכך כזה יכול להיות מיוצר מבד, זכוכית או פלסטיק.

היתרון העיקרי של סוכך כזה הוא שניתן לייצר אותו במבחר צורות, החל מסוכך ישר ושטוח ועד לצורת קשת, תלוי בחומר הנבחר.

התקנה בזווית הנכונה לאחר בדיקת זווית הגשם והשמש מאפשרת הגנה גם על דלתות כניסה מעוצבות והרווח הוא כפול. גם נוחות עמידה מחוץ לדלת וגם שמירה על הדלת לאורך שנים.

סוככים מתקפלים (זרועות): מדובר בסוכך עצמאי שלא דורש שום תמיכה מהרצפה, מוצב מעל דלת הכניסה ובאמצעות מנגנון פתיחה וסגירה ידני או חשמלי.

יתרונו של סוכך זה הוא שניתן לשלוט במידת הסגירה או הפתיחה שלו, ולהתאימו לצרכים, לזווית השמש וכיוון הגשם.

שימו לב: חשוב לבדוק את משטר הרוחות במקום כי במידה והרוח חזקה, יתכן ותצטרכו לוותר על סוג זה של סוכך ולבחור אחד קבוע.

סוככי מרקיזה: בדומה לסוכך המתקפל, ניתן למצוא בשוק גרסה דומה שצורתו שונה. זהו סוכך המרקיזה.

סוכך המרקיזה הוא סוכך שצורתו רבע עיגול, והוא ניתן לקיפול לכמה זוויות, מרבע עיגול ועד סגירה מלאה.

יתרונו בעמידותו הרבה יותר לעומת הסוכך המתקפל. הוא עמיד יותר ברוחות וניתן להוסיף לו כנפיים משני הצדדים וכך לזכות בהגנה כמעט מלאה, גם על דלת הכניסה וגם על העומד לידה.

סוכך חלון: סוכך זה דומה למרקיזה בגלל צורתו הקשתית, ולסוכך המתקפל בגלל הזרועות והתפעול. זהו סוכך גמיש בעל זרועות קפיץ בצדדים, מה שמאפשר לפתוח ולסגור אותו בצורה קשתית.

יתרונו העיקרי של סוכך זה הוא השילוב בין המראה הקשתי והמנגנון הפשוט יותר.

יש לקחת בחשבון כי סוכך כזה נותן מענה להגנה מפני קרני השמש שמגיעות אך ורק בצורה חזיתית. למרות ששמו הוא "סוכך חלון" הוא מתאים להתקנה גם מעל חלון וגם מעל דלת כניסה לבית.

בהתקנה מקצועית ונכונה ייתן כל אחד מהסוככים מענה טוב לעשרות שנים.