מאמר אורח

אם יש לכם בבית מרפסת שמש, אתם בוודאי יודעים כמה שהיא חשופה לפגעי מזג האוויר: מצד אחד השמש הלוהטת של הקיץ חסר הרחמים ומצד שני ימים עזים של גשם חורפי. אם אתם אוהבים לשהות במרפסת שלכם, לעשות על האש או סתם לשבת ולצפות אל הרחוב, פעמים רבות האקלים הישראלי לא מאפשר לכם ליהנות ממנה כמו שצריך.

בניגוד לחדרים אחרים בבית, שהם סגורים וניתן להתקין בהם מזגן או מאוורר תקרה, המרפסת מחייבת שימוש בפתרון אחר. שמשיה? לא יעילה מספיק. לסגור את המרפסת מכל צדדיה? מסובך ויקר מדי. אילו רק היה פתרון יצירתי, שגם ייראה יפה, גם לא יאלץ אתכם להוציא הון תועפות וגם ישמש כפריט עיצובי דקורטיבי בנוסף להיותו יעיל בשמירה על טמפרטורה נעימה במרפסת…

הכירו את הסוכך

תנאי מזג האוויר גורמים לבעלי מרפסות רבים להפוך המרפסת שלהם למעין מחסן: משליכים אליה חפצים ישנים, מזניחים את ניקיונה וממעטים לצאת אליה, וכל זה רק בגלל שהם טרם מצאו את הפתרון האידיאלי להצללתה. אם המרפסת שלכם נראית כמו בוידעם, יתכן שכדאי לכם לשקול התקנת סוכך.

סוככים הם פתרונות הצללה יעילים, אשר במקרים רבים יתרונותיהם הרבים הופכים אותם לבחירה טבעית עבור בעלי מרפסות רבים שפשוט רוצים ליהנות מן המרפסת שלהם:

  • בראש ובראשונה, הסוכך מהווה פתרון הצללה אשר מגן עליכם מפני קרני השמש: הוא חוסם באופן ישיר את האור ומונע ממנו להציף את המרפסת בחום, אולם בעקיפין הוא גם מונע את כניסת קרני השמש אל חדרים נוספים בבית, ביניהם החדר שמוביל אל המרפסת (בדרך כלל הסלון) ולעיתים רבות, תלוי במבנה הבניין, גם לחדרים אחרים.
  • החורף הישראלי אמנם אינו דומה לחורף אירופאי קשה ועתיר סופות, אולם גם לנו יש לא מעט ימים גשומים ואפילו סערות של ממש. בימים כאלה, הסוכך יכול להגן על המרפסת ועל רכושכם מפני הרטיבות, ואם אתם אוהבים את החוויה של ישיבה במרפסת בזמן גשם קל – הסוכך יגן גם עליכם, משום שהוא עמיד לחלוטין בפני מים.
  • זקוקים לחלל נוסף בבית, או לשטח אחסון לתקופה ארוכה? התקנת סוכך במרפסת יכולה להפוך אותו למעין חדר נוסף שבו תוכלו להשתמש לכל מטרה שתרצו. ואם סיימתם להשתמש בו, פשוט מקפלים את הסוכך וחוזרים ליהנות ממזג האוויר שבחוץ.

פריט עיצובי לכל דבר

סוככים מגיעים במבחר רב של גוונים וצורות, וכך מתאפשר לכם לבחור סוכך שישתלב בעיצוב הכללי של המרפסת ושל יתר חלקי הבית. כך למשל תוכלו לבחור בסוכך עם זרועות מעוגלות או ישרות, סוככים דינאמיים או קבועים וכדומה. כדאי גם לדעת שכל הבדים מהם עשויים הסוככים עמידים בפני פגעי מזג האוויר, ולכם נשאר רק לבחור את הדוגמה ואת הצבע שמוצאים חן בעיניכם.