מאמר אורח

אין על הגינה. זוהי פינת האלוהים הקטנה שלכם, לשאוף בה אוויר ולהרגיש את העולם שבחוץ. בין אם זה בסוף היום עם כוס יין, או פתיחת הבוקר עם קפה ועיתון, שטח החוץ בביתכם הוא המקום להשקיע בו מחשבה. ובמחשבה הכוונה, בעיצוב. עיצוב חוץ לבתים הוא עולם ומלואו של אפשרויות. החל מהירוק שסובב אתכם, לריהוט, לבחירת החומרים ועד התאורה, הכול נלקח בחשבון. כל פיסת חוץ יכולה להפוך לקסם ופינת חמד על ידי כמה כללים בסיסיים שחשוב ליישם.

בואו נכיר את הגינה

יש לכם את השטח המיועד ועולים רעיונות רבים, מאיפה מתחילים? תעשו היכרות מעמיקה. מרוב התלהבות אתם כבר בוחרים מראש אבני ריצוף חוץ, פרגולות מעוצבות או סוככים אותם אתם רוצים. מובן בהחלט, אבל, כמו שכל בית הוא שונה, כך גם כל שטח חוץ. איזה סוג אדמה יש בשטח שלכם? מתי השמש מגיעה לגינה? אתם מבינים, לפני שהולכים על החלטות עיצוביות ומוציאים כספים, חשוב להכיר את הנתונים איתם עובדים. לאחר מכן, נתמקד בשימוש הגינה. האם היא לשימוש משפחתי? כשיש ילדים אמצעי בטיחות הם מעל הכל, בנוסף לניצול הגינה לזמן פנאי. האם יש בעלי חיים? ואם כן, מה הצרכים שלהם? ברגע שתענו על השאלות הבסיסיות, אפשר להתחיל לחלום.

איך הופכים את הגינה לחלק מהבית?

זה נדמה שאתם מעצבים "רק גינה" אך לא כך הדבר. בניגוד לעיצוב חדר בבית, פה יש מרכיבים מרגשים ומשני משחק. אם בגינה יש קירות, תקרה, שימוש ספציפי בחדר, כך גם בגינה. העובדה שאפשר לשחק עם העיצוב בטבע, מסקרנת ומושכת. אך יכולה גם להרתיע.. כיצד נדע לשלב בין הטבע לקו העיצוב שבבית? בקלות. ניקח למשל את אחד הגורמים החשובים ביותר בתכנון חוץ, ההצללה. הצללה היא בעצם התקרה מעל ראשכם. בישראל, השמש הלוהטת קובעת את כללי המשחק ולכן סוככים הפכו למשמעותיים בבחירות בעיצוב החוץ. החל מסוכך חשמלי מתקדם ועד לסוכך שנותן טאץ' נוסטלגי ישנן אפשרויות רבות לתקרה מעל ראשכם. וכל זאת, לפי הקו העיצובי של הבית.

לא רק על הירוק לבדו

עיצוב גינות הוא תחביב של רבים, אך להפוך גינה לשטח חוץ מדויק, זה השלב הבא. בין הפרחים, העצים והדשא, אתם רוצים לתת תחושת טבע אמתית. איך עושים זאת? ע"י בחירת אלמנטים עיצוביים שמשדרגים את הגינה. למשל, פרגולות. פרגולות מעוצבות נותנות תחושת ביטחון ומסגרת עיצובית לגינה. גם אבני ריצוף עבור ריצוף חוץ נועדו לדמות את סלעים הנמצאים בטבע ומקנים תחושה "פראית" אך מסודרת. ולבסוף הריהוט, שכידוע צריך לעמוד בנזקי האקלים, שיהיה גם מעוצב וגם עמיד. כל הבחירות האלו יקנו לכם את התחושה אתם מחפשים ויחזקו את היופי של הגינה.

גינות הן לא רק צמחייה, ככל שתתייחסו אליהן ברמת טיפול, עיצוב וגימור גבוהה, כך תרגישו יותר בבית, או יותר נכון – בטבע הפרטי שלכם.