מאמר אורח

חשיפה מופרזת לשמש, כולם כבר מודעים לכך, עלולה להיות בעייתית, ולמען האמת גם לא נעים לשבת שעות רבות תחת השמש הקופחת ומייצרת הזיעה. בהתאם תמצאו ברוב המרפסות והגינות, וגם ביותר ויותר מרחבים ציבוריים, פתרונות הצללה שונים, וכשמחפשים פתרון הצללה מושלם מתבלטת מיד האופציה של פרגולה מעץ.

פרגולות עץ – שילוב מדויק בין הפונקציונלי לאסתטי

בניית פרגולות מעץ מחייבת תשומת לב מלאה הן לפן הפונקציונלי, כלומר ההצללה, והן לפן האסתטי, שהרי כמו כמעט כל פריט בימינו, גם פרגולה תורמת יופי לכל מרחב שבו היא מותקנת ועל כן נבחנת גם בהיבט חשוב זה.

בהתאם עוד לפני הבנייה עצמה נדרש תכנון מדויק של הפרגולה. התכנון כולל את המיקום של פתרון ההצללה, את ממדיה של הפרגולה ואת צפיפות קורות העץ שמרכיבות אותה – כל אלה על סמך זיהוי האופן שבו השמש מאירה את המרחב בשעות היום השונות, ועל פי הצרכים של בני הבית או בעלי העסק שמבקשים להתקין את הפרגולה.

לאחר מכן מוקדשת כאמור תשומת לב גם לסוגיה האסתטית, שבאה לידי ביטוי בעיקר בבחירת סוג העץ שממנו תיבנה הפרגולה, אבל גם לרוחב הקורות, אופן הנחתן והמרווחים בין קורה לקורה השפעה על המראה שיתקבל בסופו של דבר.

על-מנת להגיע לאיזון המושלם בין הצורך בהצללה אפקטיבית לבין הרצון להקנות לחלל מראה שובה לב, חשוב מאוד לפנות לחברה בעלת ניסיון בבניית פרגולות עץ. חברה שכזו גם מבטיחה רמת בטיחות מקסימלית, ופרגולה שתעמוד גם בתנאי מזג אוויר קשים ותעניק לכם לא רק צל אלא גם שקט נפשי.

איך כדאי לבנות פרגולה מעץ – תלויה או על עמודים?

סוגיה נוספת שמתעוררת במהלך תכנון פרגולות עץ היא האם הפרגולה תהיה תלויה, כלומר מחוברת למבנה קבע, או תיתמך על ידי עמודים.

התקנת פרגולות תלויות כרוכה באילוצים ומגבלות, בדמות המבנים הקיימים שאליהם ניתן לחבר את הפרגולה. מצד שני הבנייה עצמה פשוטה יותר שכן אין צורך בעמודים התומכים. יתרון נוסף של פרגולה תלויה הוא שאין צורך לדאוג לגינה או לריצוף (מהסיבה הפשוטה שאין עמודים ועל כן לא עלול להיגרם נזק למשטח שיוצלל ע"י הפרגולה), אבל מצד שני הקמת פרגולה על בסיס עמודים לא מחייבת קבלת אישור ממהנדס מוסמך.

מבחינה אסתטית פרגולות עץ על עמודים עלולות להיראות מנותקות מהסביבה, אם כי הפקדת המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות מבטיחה פרגולה מרשימה.

בכל מקרה חברה בעלת ניסיון בבניית פרגולות עץ תוכל לספק לכם גם המלצות ספציפיות, בהתאם לשטח שאותו ברצונכם להצליל ולסביבתו, כך שהבחירה בין האופציה התלויה לבין האופציה על עמודים תהיה מושכלת ונכונה.

היתרונות של פרגולה מעץ

סיבה טובה נוספת להקפיד בניית פרגולה מעץ בידי חברה מקצועית ומהימנה היא שבדרך זו תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שנעשה שימוש בעץ איכותי.

באופן כללי עץ הוא חומר גלם אידיאלי לפרגולות: העץ, כל עץ, מתאפיין בחן טבעי, משרה אנרגיות מבורכות של שורשיות וחוסן ובה בעת גם רוך ונועם, מחבר את הבית או העסק עם הסביבה, וכשמדובר בעץ איכותי התוצאה גם עמידה במשך שנים רבות (ובפרט אם התחזוקה מתבצעת בהתאם להנחיות החברה שבנתה את הפרגולה).