מאמר אורח

התמונות הנהדרות של פעילות מרפסות מתקופת הקורונה הצליחה להמחיש לכולם עד כמה המרפסת חשובה בתרבות הים-תיכונית. אנשים משקיעים בה כל כך הרבה רק לשעות הפנאי המעטות שלהם, ומגלים במפתיע עד כמה היא הופכת לחדר הכי חשוב בבית לפעמים. לא פעם מצאנו את עצמנו מנהלים את חיי החברה שלנו מרפסת מול מרפסת והתחלנו לחשוב על שדרוגה כדי שהיא תתאים לתפקיד האמיתי שלה – חדר משפחה נעים נוסף. האמצעים לשדרוג רבים ומגוונים והם משתנים מבית לבית, בהתאם לצרכים שלכם, אבל יש כמה אמצעי שדרוג שיקלו על כולם באותה מידה.

מה אפשר להוסיף למרפסת כזאת בימינו?

מאוורר תקרה – אחד השדרוגים הגאוניים שרבים מתחילים לגלות אותו כעת, בקיץ. מאוורר תקרה שמותקן בתקרת המרפסת מאפשר לכם ליהנות מהישיבה בה גם בשעות חמות וגם בקיץ, בערב. האוויר הטוב והקריר מוסיף לכם הנאה והופך את המרפסת למתאימה לאירוח ולשעות הפנאי גם בעונה שנחשבת קשה במיוחד בישראל. חשוב לדעת שמאווררים כאלה מגיעים בדגמים שונים והם מתאימים במיוחד למרפסות שיש להן תקרה, לפחות חלקית. הגודל והעוצמה מאפשרים למאוורר לזרוק אוויר למרחק רב ואתם תוכלו לשבת באוויר הפתוח ולא להסתגר בתוך המזגן בלבד.

ריהוט נוח ומזמין – הפריטים הבסיסיים ביותר שמוסיפים למרפסת היא ריהוט שמתאים לה ועונה לצרכים שלכם. רצוי לבחור בשולחן וכיסאות נוחים שיאפשרו לכם לשבת שעות רבות מבלי לברוח פנימה לספה ולכורסאות רק משום שהן מרופדות יותר. חבל לוותר על האוויר הצח רק משום שבחרתם ריהוט פשוט ובסיסי למדי. יש מי שמציב שם ספות נוחות ויש מי שאוה בלאכול שם ולשחק קלפים או משחקי שולחן. הישיבה במרפסת נעימה כך לכולם.

גריל ביתי – אנשים שאוהבים לארח ולאכול בחוץ יתפלאו לגלות כמה מהר אפשר להכין ברביקיו ביתי במתקן טוב שאינו חייב להיות יקר יחסית. אם ראיתם את השכנים שלכם נהנים מכך אולי תרצו להצטרף אליהם ולנצל את ההזדמנות "לאכול בחוץ" מבלי לצאת מהבית. להזכירכם, זה מתאים לא רק לאוכלי בשר אלא גם לצמחונים ולטבעונים שייהנו ממזון מתאים.

דשא סינתטי וצמחייה – ירוק בעיניים יכול להיות גם בלב העיר ואין סיבה להימנע מכך. דשא סינתטי במרפסת מוסיף לא רק למראה הירוק אלא הוא גם נעים מאוד לדרוך ולשחק עליו. התחושה לשבת עליו נהדרת. כמו כן, צמחייה שנתלית על קירות המרפסת והמעקה מוסיפה קרירות ואסתטיקה, וגם משפרת לנו את החיים אם אנחנו בוחרים לשתול גם צמחי תבלין וירקות.

פרגולה – יש היום אין ספור אפשרויות להוסיף פרגולות למרפסת כדי להצליל חלקית או באופן מלא. הפרגולות יכולות להיתלות על זרועות מתכת מתקפלות או להיבנות מעץ או אלומיניום. המטרה היא לספק צל וקרירות כדי להגדיל את מספר שעות הישיבה במרפסת שלכם. פרגולה יכולה להצליל חלקית או באופן מלא, להיות בנויה משלבים או בקנווס או יריעה מתקפלת. יש דגמים רבים שיכולים להתאים לכם ולמרפסת הפרטית שלכם, בכפוף למבנה ולצרכים שלכם.

סככות וצליות – למי שיש אפשרות כזאת שאינה מוגבלת בגלל מפרט טכני, כדאי להוסיף סככה של ממש כדי להעמיד אותה על עמודים במקום להסתפק בפרגול החלקית. השדרוג כאן גדול ומספק לכם שטח גדול נוסף לפעילות בכל שעות היממה וגם בתנאי מזג אוויר לא נוחים. הסככות שעשויות מחומרים איכותיים יכולות להחזיק מעמד שנים רבות ובכך גם להצדיק את המחיר שמושקע בהן. רצוי לדעת שיש סככות ויש תוספות שנחשבות לסככות בנייה ולכן מומלץ להתייעץ עם מעצב או אדריכל שיכולים לענות לכם אם מדובר במתקן שדורש רישיון והיתר בנייה.