מאמר אורח

לא פעם לאחר שהבית כבר עומד ואף חיים בו כמה שנים, פתאום צצים צרכים חדשים, ולו כי ניתן להבין טוב יותר מה נכון וראוי לעשות, ניתן להבין מהם הצרכים האמתיים של דיירי הבית וניתן להבין אלו תוספות קטנות ייצרו שינוי גדול.

כך למשל ניתן להחליט שבונים ארון קיר, שצובעים את טריטוריית חדר האוכל בצבע אחר על מנת להבדיל אותה משאר המטבח (מבלי להרים קיר חוצץ) וכמובן שגם ניתן לבנות פרגולה בגינה.

תוספת פרקטית ועיצובית רבת חשיבות

פרגולה בגינה היא לא רק תוספת עיצובית רבת חשיבות, אלא בין היתר היא גם תוספת פרקטית מאוד מהותית.

בעזרת תוספת של פרגולה ניתן לנצל הרבה יותר את הגינה (או את המרפסת), ולו כי פתאום השמש הישירה כבר אינה מפריעה, והגשם המרגש אינו מבריח אל פנים הבית, כך שניתן לערוך יותר ארוחות מחוץ לבית ביתר נוחות, ניתן ליצור מעט יותר פרטיות מהשכנים וכדומה.

על כן אין זה מפתיע שרבים מהאנשים שבונים בית חדש מראש מתכננים את הפרגולה הרצויה, ואין זה מפתיע שמי שלא בנה פרגולה ימהר לתקן זאת, ולו באמצעות חברה מקצועית שעוסקת בכך.

חוששים מפני היתר בנייה? אין צורך!

רגע לפני שרצים להוסיף פרגולה, יש לעצור ולבחון היכן אתם עומדים יחסית לחוק ואלו סידורים עליכם להסדיר על מנת שהפרגולה שלכם תהייה חוקית. ובכן יש לדעת שבשנת 2013 נחקק "חוק הפרגולות" אשר היווה תיקון עבור חוק התכנון והבנייה.

חוק זה מבטל את הצורך בהיתר עבור בניית פרגולה, מחסן, סוכך מתקפל וכדומה, כלומר אן צורך להשיג אישור עבור תוספת שאינה מהווה הפרעה לסביבה. מכאן שתוך 45 יום מהגשת הבקשה להיתר תוספת כגון פרגולה, ניתן להשיג את האישור המיוחל. מכאן מה נותר? להתחיל בתכנון ובעשייה!

מעט אודות שיטת הבנייה

כיום ניתן למצוא מגוון חומרים מהם נהוג להקים פרגולות, כך שיש פרגולות מאלומיניום, מעץ וכדומה, כאשר לא פעם התקרה עשויה להיבנות מבמבוק.

אם לצורך הדוגמה נתמקד בפרגולות עשויות מעץ, נציין שראשית יש לקחת מידות ולהבין מהו הסגנון הכללי של חזות הבית (ומהם הדגשים של בעלי הבית), ולאחר מכן יש לעשות תכנון ראשוני ולהפשיל שרוולים – לחפור בור (בו ייצקו את הרגליים).

לאחר שלב זה יש לחתוך את העצים בגדלים הרצויים ולצבוע אותם בגימור הרצוי, ולבסוף יש להתקין את הקורות, כאשר כלל התהליך מצריך ציוד מקצועי כגון ברגים ייעודיים.

מבקשים להתנהל באופן מושכל?

רגע לקראת שמפשילים שרוולים, יש לשאול את השאלות הבאות, ולו על מנת שבסופו של יום הפרגולה תהיה כמה שיותר אידאלית עבורכם.

כך למשל יש לבחון למה היא מיועדת, מהו החלום הפרטי שלכם עבורה, האם תבקשו לשלב בה צמחייה, כמה תקציב עומד לרשותכם וכדומה. לאור כל זאת, בפעם הבאה שתשקלו הוספת פרגולה בתהליך שיפוץ הבית, כבר תהיו הרבה יותר מוכנים. בהצלחה!