מאמר אורח

הגשמתם את החלום, או לפחות – חלק ממנו, ועברתם לבית חדש ומפנק עם גינה גדולה שבה תוכלו לארח חברים, לבלות עם המשפחה וגם לשחק עם הילדים. מצד שני, כדי שתוכלו להשיג את המטרות הללו מחלקו החיצוני של הבית אתם בהחלט צריכים להשקיע עוד לא מעט אנרגיות ומשאבים.

מעבר לטיפוח הגינה עצמה, לבחירת העצים ולטיפול בצמחים ובפרחים, חשוב שתזכרו לתכנן גם את השטח שבו תציבו את פינת הישיבה שלכם או תארחו את החברים לארוחה דשנה וטובה באוויר הצלול. רגע לפני שאתם מתחילים, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה קצת יותר נכון. אם תפעלו לפיהם תגלו שהשטח הזה יכול להפוך לפינה המרכזית והמהנה ביותר בבית.

התחילו בקביעת גבולות גזרה

לפני הכל חשוב שתגדירו את השטח שברשותכם בצורה מדויקת, ותפרידו בין הגינה עצמה (המדשאה והצמחייה) לבין החלק המרוצף. כך תוכלו לתכנן טוב יותר את כל הפרטים הקטנים, לרבות בחירת הריצוף, קביעת גודל מערכת הישיבה וכן תוכלו לבחון מטבחי גינה שיתאימו לצרכים האישיים שלכם.

חשוב מכך, על ידי קביעת מידות השטח תוכלו לתכנן פתרון הצללה בהתאם. הצללה טובה תספק הגנה למערכת הישיבה ולמטבח הגינה שלכם, אבל היא גם תאפשר לכם לשהות בחצר בימים החמים, למרות השמש החזקה.

תחזוקה פשוטה ונוחה

בין אם אתם מתכננים את הגינה עצמה, בוחרים ריהוט גינה או מתכננים את הפרגולה שתספק לכם צל לאורך כל ימי השנה, ודאו שאתם בוחרים חומרים יציבים וטובים, ובדקו את צרכי התחזוקה שלהם.

ריהוט עץ ידרוש מכם שימון וליטוש מפעם לפעם ואילו סוגי צמחים שונים עשויים לדרוש השקיה תכופה. לחלופין, אם תתקינו פרגולה מאלומיניום תגלו שאין לכם כל צורך בפעולות תחזוקה מיוחדות, בזכות איכות החומר והעמידות שלו.

החשיבות של פתרון הצללה איכותי

הקיץ הישראלי לוהט במיוחד, ויש לכך יתרונות. אין ספק שאנחנו נהנים לארח את החברים לארוחה טובה ולנצל את השמש הטובה לבילוי מהנה בסוף השבוע. עם זאת, שמש חזקה מדי עשויה לפגוע בהנאה שלנו, ובאותה הזדמנות היא גם פוגעת באיכות ריהוט הגינה או פרגולות מעץ.

באופן דומה, גם החורף מביא איתו לא מעט נזקים פוטנציאליים, לרבות חשיפה לגשמים חזקים. היכולת לספק הצללה טובה, אם כן, היא דרך מצוינת ליצור קירוי, להבטיח פרטיות, לחסוך באנרגיה ומעל הכל, ליהנות מהשטח הרבה יותר. זוהי איכות חיים בלתי רגילה, ובתכנון נכון אפשר להגיע לתוצאה איכותית שתלווה אותנו במשך שנים.