סוכך משלב את הפונקציונאלי עם הדקורטיבי: תפקידו להצליל את המתחם שמעליו הוא מותקן ובה בעת הוא משמש גם אלמנט עיצובי המהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב מרפסת הבית וגינתו.

סוכך עשוי להגן מפני שמש וגשם, להעניק תחושת פרטיות, לאפשר לנצל מרפסת לאירוח ולבילוי זמן איכות.

ניתן להתקין סוככים מחומרים שונים ובאופנים שונים, סוכך קבוע או מתקפל. יתרונו של סוכך זרועות הניתן לפתיחה ולקיפול באמצעות מנגנון ידני או חשמלי מהווה פתרון לגינות שונות מאחר שהוא מאפשר שמירה עליו לאורך זמן בשל היכולת למנוע את חשיפתו לשמש, לרוח ולגשם שהם גורמי שחיקה ובליה העלולים לפגום בטקסטורה שלו ובתוך כך באיכותו.

מאחר שבכל מקרה סוכך חשוף למזג אוויר משתנה חשוב לבחור בחומר עמיד, קשיח, כגון בד דראלון המהווה כיסוי מצוין לסוככים בשל האריגה הצפופה שלו וציפוי הטפלון למניעת חדירה של מים ולמניעת דהייה. מאחר שהחומר משווק במגוון גדול של צבעים ניתן להתאימו לכל עיצוב נבחר.

הוא עדיף על שמשונית בכך שעל אף חוזקו הוא קל ואוורירי ממנה. הבד מיוצר מ- 100% חוט אקריל, דוחה מים ולכלוך, אינו צובר לחות ועמיד בפני רטיבות.

הוא אינו מתקמט ושומר על חזותו המרשימה לאורך זמן. יתרון חשוב ביותר שלו הוא ההגנה שהוא מעניק מפני קרינת UV. נתון זה חשוב במיוחד הואיל ואנחנו חשופים לקרינה מסוכנת זו גם בעת שהייתנו במקום מוצל. כ- 97.5% מהקרינה נספגים על ידי הבד.

חשוב לתכנן מראש את סביבת הבית והגינה

חשוב ומומלץ במיוחד להתקין סוכך מעל דק על מנת לשמור עליו מפני חשיפה לגשם ולשמש ובכך לאפשר שמירה מיטבית עליו.

מבחר הסוככים עשיר לא רק בחומריהם אלא גם בצורותיהם – ישרים, מעוגלים, עם זוויות חדות או ישרות, גליים, וכאלה שמשולבות בהן צורות שונות להעשרת האפקט שלהם ולהעצמתו. יש סוככים המתאימים במיוחד לפינות, מה שמאפשר לבנות דק בפינת הגינה ולייחד את המקום כפינת אירוח נעימה וחמימה.

ניתן לבחור בסוככים שיש בהם צורות גיאומטריות שונות והם מהווים אלמנט עיצובי יפה כשלעצמו.

על מנת לשלב סוכך בגינה כאלמנט דקורטיבי מרשים, יחד עם היותו פתרון אפקטיבי להצללת המקום, רצוי לתכנן את סביבת הבית בכלל ואת גינתו בפרט מבעוד מועד.

רצוי להתחשב בתנאי השטח, במזג האוויר ולוודא כי מי שאמורה להתקין אותו היא חברה שבה עובדים אנשי מקצוע מאומנים ומיומנים שמבצעים את העבודה ביסודיות ובקפידה, תוך הקפדה מיוחדת על גימור מלוטש.

התאמת סוכך לגינה היא בעיקרה שאלה (ותשובה) של טעם. עם זאת, חשוב לתת את הדעת אל הרגלי הבילוי שלכם בגינה; האם אתם מרבים לשבת ולארח בה; האם מזג האוויר במקום מגוריכם מאפשר ישיבה בחוץ גם בערבים במשך חודשים רבים בשנה.

תשובות חיוביות אל שאלות אלה מהוות סיבה מספיקה לייעד ולייחד חלק מהגינה שלכם למקום אירוח עם דק ועם סוכך.