יתרונות הסוככים ופתרונות ההצללה ידועים לכולם. הם מאפשרים הנאה מהמרחב הפתוח גם בתנאי מזג אוויר שונים ובלעדיהם לא ניתן לשבת בחוץ. כדי ליהנות מהסוככים לאורך זמן ומבלי שיישחקו ממפגעי החורף, מומלץ לשמור על מספר כללים עליהם נפרט.

בחרתם את דגם הסוכך הרצוי לכם ואתם נהנים ממנו לאורך ימות השנה, חשוב שתוודאו כיצד לשמור ולתחזק את הסוכך גם בימי החורף שמביאים עימם רוחות עזות, גשמים, ונשירה מרובה של עלים. בעזרת תחזוקה נכונה תוכלו לשמור על הסוכך לאורך שנים.

איך שומרים על הסוכך בחורף?

סוכך זרועות:

מאפיינים / מבנה הסוכך סוכך זרועות הוא הנפוץ ביותר בישראל. עשוי זרועות  אלומיניום שנפרשות בעת פתיחת הסוכך שמייצרות קירוי והצללה לשטח תחתיו.

הסוכך קל לתפעול, פרקטי ונוח. למידע נוסף אודות סוככי זרועות לחץ כאן

שימוש עיקרי סוכך זרועות מתאים בעיקר לימי הקיץ לצורך הצללה וקירוי ולכן, אף על פי שהסוכך עשוי מחומרים עמידים, בשל המבנה שלו הוא אינו מיועד לעמידה בתנאי רוחות וגשמים.

הרוח עלולה לטלטל את הסוכך ולגרום לנזק לזרועות. כמו כן, הצטברות של מי גשמים על בד הסוכך (כאשר הוא פתוח) עלולה לייצור עומס משקל על גבי הסוכך ולגרום לנזק.

המלצה לשימוש בחורף בעת גשמים ורוחות חזקות מומלץ לסגור את הסוכך, כלומר להשאירו מקופל לכיוון הקיר עד שמזג האוויר יירגע, הרוחות יחלשו והגשם יפסק.

סוכך מסך ומסילה:

מאפיינים / מבנה הסוכך הסוכך יורד בצורה אנכית, מלמעלה למטה. הוא מספק סגירה חזיתית, או צדדית ומתאים לסגירת חלל מקורה מכל צדדיו. סוכך מסך מתאים במיוחד למרפסות מקורות או בשילוב פרגולת סנטק. למידע נוסף אודות סוככי מסך לחץ כאן

שימוש עיקרי מתאים לכל ימות השנה (בהתאם לדגם).

בדגם F10  (סוכך כבלים) בו הבד נע על גבי כבלים ישנו מרווח בין הכבל לבד דרכו יכולה לחדור רוח. בנוסף, הרוח עלולה לטלטל את בד הסוכך.

בדגם מקסי זיפ – הבד נע למטה/ למטה כאשר בתוך המסילות ישנו רוכסן ( זיפר) שמחזיק את הבד בשני צדדיו ומאפשר עמידה מפני רוח (לדוגמא, דגם "מקסי זיפ").

כמובן ישנה גם חשיבות לסוג הבד שבוחרים לסוכך.

ישנם שלושה סוגי בדים עיקריים: שמשונית (סוג של PVC), דראלון ( בד אקרילי ארוג) ובד רשת .
בד השמשונית מספק אטימה מלאה מפני חדירת מים בעוד שבד רשת ( בד מחורר ) מאפשר חדירה חלקית של אור ואוויר. בימי הקיץ/ אביב הוא מושלם ומספק הגנה טבעית מהשמש, אך אינו מספק אטימה מלאה מרוחות וגשם. למידע נוסף אודות סוגי הבדים לסוככים לחץ כאן

המלצה לשימוש בחורף סוככי מסך עמידים בפני רוחות וגשמים עד עוצמת רוח מסוימת. ברוחות חזקות מומלץ לקפל את הסוכך כלפי מעלה, (מקופל לכיוון התקרה) עד שמזג האוויר יירגע, הרוחות יחלשו והגשם יפסק. מבין כלל הסוככים הקיימים בשוק סוכך המקסי זיפ מספק את העמידה הטובה ביותר בתנאי גשם ורוחות יחד עם זאת חשוב לציין כי אינו מספק אטימה מלאה מרוחות וממים.

סוכך מרקיזה מתקפלת:

מאפיינים / מבנה הסוכך  סוכך מרקיזה שכיח מאוד, צורתו רבע עיגול ולרוב הוא משולב עם בד שמשונית PVC אטום למים. למידע נוסף על סוכך מרקיזה מתקפלת לחץ כאן

שימוש עיקרי מתאים לכל ימות השנה, אך מצריך התנהלות נכונה בעת רוחות עזות וגשמים.

המלצה לשימוש בחורף בזמן רוחות בלבד, שאינן מלוות בגשם, מומלץ לסגור את הסוכך ולמנוע נזקים.

במקרים של גשם, חשוב לפתוח את המרקיזה כדי למנוע הצטברות של מים בין שיפולי הבד. המבנה המעוגל של המרקיזה, בשילוב הבד העמיד ממנו היא עשויה, לא מאפשר לגשם להצטבר על כשהיא פתוחה. (בתמונה מרקיזה במצב פתוח)

פרגולות אלומיניום סנטק:

מאפיינים / מבנה הפרגולה סנטק הוא סוג של פרגולת אלומיניום חשמלית מתקפלת. הסנטק עמיד בכל עונות השנה לחץ כאן

שימוש עיקרי סנטק מתאים לכל עונות השנה, מספק הצללה בקיץ והגנה מפני גשמים ורוחות בחורף

המלצה לשימוש בחורף  מידי שנה מומלץ לבדוק ויזואלית את חיבורי הסנטק לקיר ואת שלימות המבנה כמו כן מומלץ לנקות את מרזב המים ולוודא שתתאפשר זרימת מים ללא הפרעה בתוך המרזב.

תחזוקה נכונה – הנאה מהסוכך לטווח ארוך

זכרו: ככל שאיכות המוצר טובה יותר, תוחלת החיים, יחד עם שמירה על תחזוקה נכונה שלו, תהיה ארוכה יותר.

בבואכם לבחור סוכך, התייחסו לאיזו עונה בשנה תרצו שהוא ישמש אתכם בעיקר (חורף/ קיץ), תוך התייחסות לדגם ולסוג הבד שתבחרו לסוכך.

מומלץ להיעזר באיש מקצוע מומחה שיגיע ויעזור לכם להתאים לכם את הדגם הנכון לצרכים שלכם.

בנוסף, מומלץ לרכוש מחברה גדולה ואמינה שתדע לספק לכם שירות גם במקרה של תקלות.

תחזוקה נכונה של הסוכך תשמור עליו, תמנע נזקים ותאפשר ליהנות מהסוככים לאורך שנים.

תחזוקת הסוככים על פי דגמים:

מרקיזה:

בעת גשמים זכרו להשאיר את הסוכך פתוח כדי למנוע הצטברות מים בשיפולי היריעות, במידה ותסגרו אותו.

מדי פעם רעננו את האיטום באמצעות סיליקון.

בדקו מדי שנה את תקינות החיבורים של הסוכך. במידה וקיימת תקלה, או אפילו חשש לתקלה, פנו לחברה ממנה רכשתם את המרקיזה ושהתקינה לכם אותה.

סוכך עם מנגנון גלילת בד:

וודאו שהבד יבש מאחר ואם גלגלתם אותו כשהוא רטוב, עלולים להתפתח בו עובש וירוקת שקשים לניקוי.

בתנאי רוחות חזקות שמטלטלות את מבנה הסוכך, קפלו וסגרו אותו.

בדקו מדי שנה את חיבורי הסוכך לקיר ואת שלמות המבנה כולו. במידה וקיימת תקלה, או אפילו חשש לתקלה, פנו לחברה ממנה רכשתם את הסוכך.

חשוב שקניית סוככים תתבצע מחברה שיש בידיה את הכלים והידע לתת מענה מקיף, החל מבחירת הסוכך המתאים ועד למתן אחריות במקרים של נזק או פגיעה בסוכך.

חברת צללית היא בעלת וותק רב, מוניטין וניסיון. החברה מספקת אחריות לכל המוצרים וייבוא החלקים נעשה מהחברות המובילות בעולם בתחום.

חשוב למלא אחר הוראות התחזוקה בקפידה, על מנת ליהנות מהמוצרים לאורך שנים רבות.

לקבלת ייעוץ, מענה, תמיכה וליווי בקניית סוככים לביתכם, בהתאמה אישית ובעיצוב הרצוי לכם, פנו עוד היום לחברת צללית ונציגינו ישמחו לסייע לכם.

במקרה של שאלות או תקלות אנו עומדים לשירותכם בטלפון: 03-5362955 ובאתר.